Termékajánló

Partnereink

Szállítási módok-árak.

 

Hírek

2020.06.04

Termék részletek



László András- Tradíció és metafizika

László András- Tradíció és metafizika
  • László András- Tradíció és metafizika
  • László András- Tradíció és metafizika
  • László András- Tradíció és metafizika
  • László András- Tradíció és metafizika
  • László András- Tradíció és metafizika
  • László András- Tradíció és metafizika
  • László András- Tradíció és metafizika
  • László András- Tradíció és metafizika
  • László András- Tradíció és metafizika
4 950 Ft

 

Oldalszám: 285

 

Az ember őskori szellemi hagyománya Hamvas Béla nyomán már nem ismeretlen a magyar olvasóközönség előtt.

 László András a szellemi hagyományok legmélyebb rétegeinek feltárására vállalkozott életművében. A jelen kötet a szerző negyedik önálló műve. Kérdésekre adott válaszok formájában főként a filozófia, a teológia és a metafizika „végső kérdéseivel” foglalkozik, amelyeket ma többnyire „megválaszolhatatlanoknak” vélnek. Ezek  mellett számtalan érdekes világ- nézeti, létszemléleti, vallási, tradicionális szellemi témára – és összefüggéseikre – is kitér. A hindu és a buddhista hagyományban megjelenő lényegi metafizikai kérdések közepette szó esik például: az „élő gondolkozás” elméletéről, a rítusok szerepéről, az ima ezoterikus jelentéséről, a vallások és a metafizika viszonyáról, a tantrizmusról vagy az emberi személyiség  tudatos megalkotásáról.

 Teoretikus nyelvezete ellenére a mű alapvetően gyakorlati jelentőségű.

 Szómagyarázat és bevezető tanulmány teszi teljessé.

TARTALOMJEGYZÉK

 

Bevezetés (Horváth Róbert)  / 5

 A metafizika jelenkori helyzetéről • A metafizika történeti hányattatásai Nyugaton • A jelen kötet szerzőjéről • A kötetről

 

  1. rész

A METAFIZIKAI ABSZOLÚTUM A MEGVALÓSÍTÁS FÉNYÉBEN 

  1. A téves abszolútum-felfogások, és a nem-objektív, metafizikai abszolútum/ 39
  2. Az abszolútumra irányulás fokozatai és kezdetei/ 41
  3. A metafizikai abszolúció mintsuprarealificatio / 42
  4. A szolipszizmus kapcsán/ 42
  5. A metafizikai megvalósítás és a szolipszizmus/ 44
  6. A kozmológia és a metafizika/ 46
  7. Az egzisztenciális filozófia és a metafizika/ 48
  8. Az„egzisztencializmus” és a metafizika / 49
  9. A misztika és a metafizika/ 50
  10. A mágia és a metafizika/ 52
  11. Az ezoterizmus, az ezotéria és a metafizika/ 52

12–14. A legmagasabb állapotok tételezésének elégtelensége a metafizikai abszolúció vonatkozásában. A végtelenbe-nyitottság elvének elégtelensége. A kimondhatóságról és a kimondhatatlanságról. A mysteriumokról / 33

  1. A metafizikai abszolúcióterminali-gradualisfelfogása  / 56
  2. Azinfinali-apertualisfelfogás  / 57
  3. Aquasi-transvectorialisfelfogás  / 57
  4. A metafizikai abszolútum megvalósíthatóságáról/ 58

 

 

  1. rész

A SEMMI ÉS A METAFIZIKAI ABSZOLÚTUM

  1. 1 A létező, a nem-létező, a lét, a nem-lét és a metafizikai abszolútum / 61
  2. Azabhavaés az asat  / 63
  3. Anirguna-mula-prakrtiés a nirguna-mula-prakrti-laya  / 64
  4. A két ősfélelem/ 65
  5. Anirguna-mula-prakrti-layahangsúlyozásának közvetett metafizikai értelme  / 66
  6. A megsemmisülés és az elrontott metafizikai megvalósítás/ 67
  7. Egység és egységfelettiség.Androgynos, ativarna, sadasat / 67
  8. Asaguna-brahmaés nirguna-brahma kettőse mögötti négyesség: a brahmatma-padák  / 68
  9. Sadasatés sadasat-pati. A saját hatványok jelentősége  / 69
  10. Konklúziók/ 70

 

 

III. rész

AZ ÖNMAGA(M)SÁG FOKOZATAI ÉS A METAFIZIKAI ABSZOLÚTUM. A BEAVATÁS ÉS A METAFIZIKAI MEGVALÓSÍTÁS DOKTRINÁLIS ELŐKÉSZÍTÉSE

  1. Azatma mint metafizikai alapfogalom  / 73
  2. Az énség és az önmaga(m)ság fokozatai és néhány összefüggése/ 74
  3. Az objektum és a szubjektum/ 77
  4. A más:heteron / 78
  5. A lemuriai szubsztrátum/ 79
  6. Mudevi / 80
  7. Aheteronszéleskörű tételezésének adekvát elve  / 81
  8. Aheteronés a tudatfunkciók  / 81
  9. Emocionalitás, érzés, hangulat/ 83
  10. Az élő gondolkozás teóriája/ 84
  11. Az élő gondolkozásról/ 85
  12. Acintamani / 86
  13. Az akaratról/ 86
  14. Az akaratról II./ 87
  15. A spirituális előkészületekhezés az előbeavatásokhoz tartozó kvalitások / 88
  16. Az „életbeavatásról”/ 89
  17. Az előkészületek, az előbeavatás, a beavatás és a metafizikai megvalósítás regularitása/ 90
  18. A beavatottsághoz tartozó kvalitások/ 93
  19. Az emberi, az univerzális és a transzcendentális primordialitás/ 94
  20. A metafizikai megvalósítás mint az én-önmagamság megvalósítása/ 95
  21. Az énség problematikája/ 97
  22. Azatmakülönböző megnyilvánulásai és az azokhoz való adekvát viszony  / 98
  23. Én(aham), én-önmagam(aham-atma) és önmaga-önmaga(m) (atma-atma)  / 99
  24. Azatma-atmamegvalósítása és az aham-atma visszatérése  / 100
  25. Azaham-ahamaka, azaham-atmaka és az atma-atmaka mint a szellemi-metafizikai megvalósítás fő fokozatai  / 101
  26. A személyes én és az önmaga(m) közé szorult világ. Önmaga(m) mint az én-önmagamság beteljesedése/ 102
  27. A négy fő tudatállapot és önmaga(m). Azatma-padák / 103
  28. Az ébrenléti állapot és aturiya / 107
  29. Az önmaga(m)ság négyessége. Azatma-padák mintbrahmatma-padák  / 108

 

 

  1. I rész

VALLÁS ÉS METAFIZIKA. A HETERONOTEIZMUS ÉS AZ AUTONOTEIZMUS

  1. Mitológia, teológia, szimbolizmus, metafizika/ 109
  2. A Teremtő fokozatai/ 110
  3. A heteronoteizmus és az autonoteizmus/ 111
  4. Az autonoteizmusról/ 112
  5. A heteronoteizmus és az autonoteizmus II./ 113
  6. Az ima és az autonoteizmus/ 115
  7. A kegyelem és az autonoteizmus/ 116
  8. A gondviselés, a kegyelem és az autonoteizmus/ 117
  9. A sírásról és a könnyről/ 119
  10. Az emocionalitás és a vallás/ 120
  11. Emocionalitás, szentimentalizmus,ressentiment,contre-ressentiment  / 121
  12. Teológiai irányultság és bázis-teizmus. Heteronoteizmusés vallásosságcontra autonoteizmus és metafizikai megvalósítás  / 123
  13. Az ateizmus, a heteronoteizmus, akonfesszionalizmus, a religionalitás, a rituális kvázi-heteronoteizmus, a teológiai religionalitás és az autonoteizmus  / 125
  14. A heteronoteizmus és az exoterizmus/ 128
  15. Az autonoteizmus megerősítésének lehetőségei/ 129
  16. Autonoteizmus és autonometateizmus/ 130
  17. A heteron, a tanítások és aguru / 131
  18. Tekintély, tekintélytisztelet, autonómia/ 132
  19. A tradíciók abszolutizálásának ésrelativizálásának érvénye és érvénytelensége / 134
  20. Az általános vallás- és tradíciókritikáról/ 135
  21. A tradicionális vallás- és tradíciókritikáról/ 136

 

 

  1. rész

A SZELLEMI-METAFIZIKAI MEGVALÓSÍTÁS DOKTRINÁLIS RÉSZLETEI

  1. Az „útonjárás” kezdetei / 139
  2. Gyakorlati kérdés a szolipszizmussal kapcsolatban/ 141
  3. Az önmegtisztítási műveletekről/ 143
  4. Liturgia, ceremónia, rítus, etika, morál/ 144
  5. A nem-vallási rítusok kapcsán/ 147
  6. Apoliticitasmint rítus  / 147
  7. Inspiráció és intuíció/ 148
  8. Az intuíciók újramegvalósítása/ 150
  9. Az intuíció jelentőségéről/ 151
  10. Konszideráció–koncentráció–meditáció–kontempláció. A konszideráció és apratyahara / 152
  11. A koncentráció és adharana / 153
  12. A meditáció és adhyana. A kontempláció és asamadhi  / 153
  13. A keresztény kontemplációról/ 153
  14. A konszideráció, a koncentráció és adharana / 153
  15. A koncentráció és a meditáció. A meditáció és a kontempláció. A kontempláció és asamadhi / 154
  16. A beavatás és a metafizikai megvalósítás/ 155
  17. Ayoról / 156
  18. Ayoga-típusokról / 157
  19. Asana,mudra és mantra  / 158
  20. Ráció,mantraés intellektus  / 159
  21. Apranayama / 160
  22. Ahatha-yogáról / 161
  23. A hosszú életűyogiés a jivan-mukta  / 162
  24. Az „ülőmeditációról”/ 163
  25. A lehunyt szemmel és a nyitott szemmel végzett meditációról/ 164
  26. Akarma-yoról:karmakarma-yoga  / 165
  27. Aturiyamint komatikus, eszméletlenségi tudat, szemben a jagrat-turiyával  / 166
  28. A négy fő tudatállapot közötti átmeneti állapotok kapcsán/ 167
  29. Susuptiversus jagrat-susupti, turiya versus jagrat-turiya. A négy tudatállapot és a brahmatma-padák  / 168
  30. Asamadhikritériumai  / 170
  31. Asakyamajelentősége és a samadhi fokozatai  / 171
  32. Adharana, adhyana és a samadhi közbeni szín- és formatapasztalásról, valamint az általános szín- és formatapasztalásról, továbbá a víziók hiányáról  / 174
  33. Ajada-samadhiról / 176
  34. Sakyama, nirvikalpa-dharma-megha-samadhi, maha-sakyama / 177
  35. Asahaja-samadhiról / 177
  36. Avajra-samadhiról / 178
  37. Asamadhiés a bodhi különbözősége  / 179
  38. Bodhiés moksa (nirvana, mukti, kaivalya)  / 180

 

 

  1. rész

A TANTRIKUS TRADÍCIÓK LÉNYEGE ÉS NÉHÁNY RÉSZLETE

  1. A soha-vissza-nem-térés valamint az én-önmagamság és az énség visszatérése / 181
  2. Alászálló megvalósítás és felemelkedő megvalósítás/ 182
  3. Reinkarnácionizmus, visszatérés, soha-vissza-nem-térés/ 184
  4. Az „őstantrizmus”/ 185
  5. Akali-yugavégének astro-chrono-symbologiai meghatározásáról  / 186
  6. Akali-yugával való szembenállás hiánya és a tantrizmus / 188
  7. Akali-yugával való túlzott szembenállás és a tantrizmus / 189
  8. A halálról/ 190
  9. A(padma-)cakrákról / 191
  10. Anadikról / 192
  11. A(padma-)cakrák különböző aktivációi / 193
  12. A mindentudásról/ 194
  13. A részletekre kiterjedő mindentudásról/ 195
  14. A szexuális aktus szellemi-metafizikai úttá válásának előfeltételeiről/ 196
  15. A szexualitás, a szeszes italokés a dohány használatáról. A moralitásról / 196
  16. Az orgazmus és azeiaculatiokapcsán  / 198
  17. A szerelemről/ 200
  18. Azautodeterminatioés az önkorlátozás  / 202
  19. Az ál-„tantrikus” jelenségek kapcsán/ 203
  20. Jobbkéz útja és balkéz útja/ 204
  21. Az egyes tantrikus tradíciók. Az esszenciális tantrizmus és követelményei/ 205
  22. A tantrizmus körülményekkel kapcsolatos és azoktól független érvényéről/ 206
  23. Azatidvaitadvaita-vada / 206
  24. Advaitadvaitakozmogonikus elsőbbségéről  / 209

 

 

VII. rész

A SZEMÉLYES TEMPERAMENTUMMAL ÉS KARAKTERREL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEK

  1. 1 Acharacterhez és a temperamentumhoz való adekvát viszonyulásról  / 211
  2. A saját(sva)ideája  / 212
  3. Atemperamentum, acharacter, a typologia és a szellemi út / 213
  4. Atemperamentum-valamint characterbeli jellemzők és a szellemi kvalitások  / 216
  5. Sakskarák ésvasanak  / 217
  6. Asakskarákhoz való adekvát viszonyulásról / 219
  7. Szellemi vonatkozású életrajzi adatok/ 219
  8. A pre-egzisztenciába nyúló kvalitások és a törekvés révén megszerzett kvalitások/ 221
  9. A tanítás kereteinek lezárásáról/ 222
  10. A tanítás kereteinek lezárásáról II./ 223
  11. A beszélgetés szintjeiről/ 224
  12. A beszélgetés szintjeiről II./ 225
  13. A személyes és doktrinális sajátosságok követése kapcsán/ 226
  14. Azacaryaés a guru  / 230
  15. Agurubeavatkozása és a szolipszizmus  / 231
  16. A Mester hibátlanságáról és tévedhetetlenségéről/ 232
  17. A tanítványok és aguruhiánya. A szellemi centrumok sorsai  / 233
  18. A tanítványok hiányáról/ 234
  19. A transzcendentális boldogság és annak megízlelése/ 236
  20. A metafizikai abszolútum megvalósíthatóságáról és megvalósíthatatlanságáról/ 236

 

 

UTÓSZÓ (László András)  / 239

 

 

FÜGGELÉK

A samadhik kapcsán  / 243

 

 

A kötetben előforduló nem-magyar szavak és kifejezések  / 251

  • Cikkszám
    149879